Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2011 10:45 - Айде, да ни е честито :(
Автор: sevdabg Категория: Бизнес   
Прочетен: 14148 Коментари: 41 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Работодателите искат вноски 50 на 50 и вдигане на пенсионната възраст
image


Късно снощи, на работна дискусия в БСК, беше представено проучване на тема: „Пенсионното осигуряване в Р. България – проблеми и необходими промени”, разработено от експерти на организациите от АОБР.

Срещата бе организирана от членуващите в Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР) национално представителни работодателски организации – АИКБ, БСК, БТПП, БСЧП „Възраждане” и ССИ.

Изследването констатира, че самоосигуряващите се лица масово се осигуряват върху определения минимален осигурителен доход. В тази връзка, се подкрепя диференцираният подход за определяне на минималните осигурителни прагове по професии на самонаетите.

Предлага се разширяване на обхвата на пенсионното осигуряване при самонаетите в аграрния сектор, прецизиране на критериите за отпускането на гарантирания минимален размер на пенсиите за самонаети лица, осигурявали се на минимален осигурителен доход, подобряване на събираемостта и др............
...
В тази връзка е изразена подкрепа за неизбежното увеличаване на осигурителния стаж, въпреки че между 2000 и 2009 г., пенсионната възраст бе променена от 60 на 63 г., за мъжете и от 55 на 60 г., за жените..............
........
Авторите на изследването изтъкват, че с оглед на влошената ситуация на пазара на труда, императивно следва да се въведе предвиденото еквивалентно разпределение (50:50%) на осигурителната вноска между работодатели – работници с тенденция към засилване на ролята на капиталовия принцип и доброволното пенсионно осигуряване и осъществяване на взаимен контрол между осигурени лица и осигурителите.

Цялата статия - тук www.pariteni.bg/index.phtml




Гласувай:
41



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sande - Поздрави, Севде!
18.02.2011 10:50
Интересна тема. Актуална и важна за много почтени хора.
цитирай
2. sevdabg - Всеки гледа от своята си гледна точка Санде ;)
18.02.2011 10:56
Но си мисля че е добре все пак,
интересите да се срешнат някъде,
а не да се движат по успоредни прави.

Поздрави Приятелю !
цитирай
3. анонимен - Ето затова не чета вестници
18.02.2011 11:11
и не гледам телевизия! :) Каквото и да се случи, ще го научим и преживеем, без да направим нищо, освен да си дремем пред компа и да си чешем езиците
Успех, Sevdabg!
( разбра в какво, надявам се...без да го научаваш от вестниците)
цитирай
4. sande - Да, и аз това казвам, че е актуална и важна за трудовите и почтените хора ...
18.02.2011 11:18
А за онези, у които са парите, не е толокова важно.

За тях пенсията не е важна.

Поздрави и хубав ден!
цитирай
5. sevdabg - Що така ми е все трудно с Анонимните ? :(((
18.02.2011 11:29
Ан 3, незнам дали те разбрах, но ми се иска да ти отговоря-
Че ще преживеем каквото и да ни се случи- е ясно по дифолт,
защото Живота нас си чака да го живеем- няма кой друг,
обаче- аз нито дремя пред компа, нито си чеша езика...
А какво ще правя в личния ми Блог, си е само моя грижа и Отговорност.
И не - не разбрах намека ти в скобките?
цитирай
6. анонимен - ТежкО и горкО,
18.02.2011 11:30
ако я доживеем със сегашните осигуровки на минималния определен праг!
А кой ще ги плаща? Децата?, които почти всички тук подстрекавате да бягат в чужбина, за да се уредят! За какво ли си чеша и аз езика.................
цитирай
7. sevdabg - Санде,
18.02.2011 11:31
Фактите в статията са важни за всички мисля..
И за работници и за работодатели.
А за пенсията- тежко му
ако някой се е оставил на
доход само от държавна пенсия...;(
цитирай
8. sevdabg - Ан 6- разбрах те ...
18.02.2011 11:33
Права си !
Обаче има начин да не се товарят децата ни
със задължението да изкарват и нашите пенсии...

Поздрави !
цитирай
9. sevdabg - И едно допълнение - малко в страни от темата, но ... ;)
18.02.2011 11:43
http://www.bulfootball.com/2011/02/18/150-%D0%BC%D0%BB%D0%BD-%D0%BB%D0%B5%D0%B2%D0%B0-%D0%B7%D0%B0%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%B0-%D0%B1%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%B8%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82/

150 млн. лева залага България в интернет...
Около 150 милиона лева годишно дават българските граждани за залози по интернет сайтове, показва изследване. В това число влизат онлайн покерът, спортните залагания и казината.

?
цитирай
10. yotovava - Спомням си една карикатура навремето,
18.02.2011 13:11
с което се критикуваше загнилият капитализъм - на фона на разнасящи разни колички със стока, двама работодатели дискутират:
- Условията на работа при нас са такив, че никой не може да доживее до пенсионната възраст.
Сигурно и нас това ни чака.
Валя
цитирай
11. hristo27 - Сто годишна леля бачка от неделя ...
18.02.2011 13:12
Сто годишна леля
бачка от неделя до неделя.
А до нея наборът и дядо
псува докат ряпа вади!

:))))
цитирай
12. sevdabg - Валя, опитах се да го намекна, но след твоя коментар ще си го напиша в прав текст :
18.02.2011 13:16
Хора, съветвам ви:
Събирайте парички или в допълнителните/частни пенсионни фондове/ или в други финансови инструменти, но не очаквйате че след 60-те си годинки, някой работодател ще ви вземе на работа, или че държавата ще ви плаща пенсия , с която да може да се живее...
цитирай
13. sevdabg - Ице, смях смях, приятелю..
18.02.2011 13:39
ама..
то..
те..,.
ние :)))
Сега, като се замисля,
каквото й да напиша :(
цитирай
14. анонимен - В статията ти има няколко понятия, които не бива да стоят в едно изречение
18.02.2011 14:21
Работодатели, пенсии, искат, трудов и пазар. Само, като се отворят сайтовете на въпросните организации ти идва да звъннеш на НСБОП, Кушлев, ОЛАФ и Интерпол.И да си затананикаш песничката "Пералнята пере най-дълго със Калгоон". :-)))))))))))
цитирай
15. sevdabg - Катана - Приятелю,
18.02.2011 14:25
Статията не е моя , а на Паритени.бг-
сериозен сайт, както знаеш. ;)
Копи/пейстнах за инфо на съблогърите.
За останалото - съм адски съгласна с теб, но..
пак за нас си остава онзи...
ох, чакай че петъчно съм много образна и
рискувам да ме баннат, за няма нищо.
Та така..
с ..
Калгона ;))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
16. scarlety - Севде,
18.02.2011 16:39
ти сега редуваш" Смях в петък" с" Плач в петък":)))
Аз ще се усмихвам докато ми стигнат силите:)))
цитирай
17. анонимен - Болката от зад,
18.02.2011 16:52
sevdabg написа:
Статията не е моя , а на Паритени.бг-
сериозен сайт, както знаеш. ;)
Копи/пейстнах за инфо на съблогърите.
За останалото - съм адски съгласна с теб, но..
пак за нас си остава онзи...
ох, чакай че петъчно съм много образна и
рискувам да ме баннат, за няма нищо.
Та така..
с ..
Калгона ;))))))))))))))))))))))))))))

Искаш да кажеш? :-))))))))))))) Да бе, ще те баннат. Дреме ти.
цитирай
18. despinida - Севде, когато прочетох статията, написах дълъг и обстоятелствен коментар...
18.02.2011 17:16
след като го прочетох, се разколебах, че ще е интересно за някого и не го публикувах...
Сега отново ме зячовърка от вътре да си кажа мнението...изглежда не ми е минало...

Абе, политици и съветващи ги....застаряващата ни нация ще издържи най-много още пет години под тежестта, на сегадействащата, сбъркана пенсионна система.
Отворете си хубаво очите и ушите и вижте, все по-увеличаващия се брой пенсионери, и същевременно, все по-намаляващия брай заети (тук не казвам трудоспособни, щото общоизвестно е че циганското население няма принос в попълването на бюджета на ДОО, а само в опразването му...) Та, да се върна на думата си...уважаеми управленци...,в скоро време, заради тъпото ви управление (без да ви уточнявам цвета, всички сте еднакво крадливи, алчни и неспособни), държавата ще спре да изплаща пенсии, щото няма да има от къде ...няма да помогнат нито увеличаване на ставки, нито увеличаване на МОД, нито акробатичните подскоци в съотношението на тежестта, която си поделят работодател и работник...
Аз обаче, ще искам да си получа след 20 и няколко години пенсията, за която вече 20 и няколко години, чинно си внасям осигуровките, така, че правате му сметка...Ще съдя държавата в Страстбург, ако ми наруши човешките права...:))))
Поздрави !
цитирай
19. sevdabg - Skali, аз бих редувала само -
18.02.2011 17:57
scarlety написа:
ти сега редуваш" Смях в петък" с" Плач в петък":)))
Аз ще се усмихвам докато ми стигнат силите:)))



Смях в петък, със смях в събота.. и така все веселие.. ;)
Знаеш че и музиката успявам да избера за такива постинги,
Но- като ни изненадват..в гръб, мила -
аз веднага ви информирам :)

Поздрави !
цитирай
20. sevdabg - Не ми дреме...:)))
18.02.2011 17:59
Искаш да кажеш? :-))))))))))))) Да бе, ще те баннат. Дреме ти.[/quote]

Но и не бива
за една Вярна статия !!!
цитирай
21. sevdabg - Despinida,
18.02.2011 18:04
despinida написа:
след като го прочетох, се разколебах, че ще е интересно за някого и не го публикувах...
Сега отново ме зячовърка от вътре да си кажа мнението...изглежда не ми е минало...

Абе, политици и съветващи ги....застаряващата ни нация ще издържи най-много още пет години под тежестта, на сегадействащата, сбъркана пенсионна система.
Отворете си хубаво очите и ушите и вижте, все по-увеличаващия се брой пенсионери, и същевременно, все по-намаляващия брай заети (тук не казвам трудоспособни, щото общоизвестно е че циганското население няма принос в попълването на бюджета на ДОО, а само в опразването му...) Та, да се върна на думата си...уважаеми управленци...,в скоро време, заради тъпото ви управление (без да ви уточнявам цвета, всички сте еднакво крадливи, алчни и неспособни), държавата ще спре да изплаща пенсии, щото няма да има от къде ...няма да помогнат нито увеличаване на ставки, нито увеличаване на МОД, нито акробатичните подскоци в съотношението на тежестта, която си поделят работодател и работник...
Аз обаче, ще искам да си получа след 20 и няколко години пенсията, за която вече 20 и няколко години, чинно си внасям осигуровките, така, че правате му сметка...Ще съдя държавата в Страстбург, ако ми наруши човешките права...:))))
Поздрави !


Съгласна съм с всяка твоя дума.
Мисля обаче, че не бива да подценяваме сетивността на българина :) Ясно е, какво ще е положението и с ДОО и със Зо и с ДЗПО следе 5 , след 10 г и после.
Затова взимайки повод от твоя коментар, отново обръщам внимание на всички, да мислят за резервни варианти за дофинансиране на незнайно каква и дали ще я има, пенсия.
Да не подценяваме и ролята на сивиия и вече почернелия сектор. Вместо всичко което се е изработило да се изяжда, има механизми и институции , където да се спести.
А Българина си е доказан спестовникк :)

Приятна петъчна вечер !!!
цитирай
22. despinida - Да, права си...щеше ми се да препоръчам на четящите постинга,
18.02.2011 18:10
да се отнесат към частните пенсионни фондове...но ме загриза червейчето на съвестта....като как така, ще карам хората да си внасят парите в частни фондове, чиите средства после великите министри, ще пожелаят да бъдат изсипани в общия, с пробито дъно бюджет...
Лично за себе си, мисля, да проуча как стои въпроса с частното пенсионно осигуряване извън пределите на България...:)))
цитирай
23. demonwind - Най-страшното ще бъде,
18.02.2011 18:15
когато сегашното поколение от 30-40 годишни тръгне да се пенсионира. С тази политика болшинството гледа да взема маса пари под сурдинка, а реално да се осигурява на минимума. Този минимум обаче му гарантира на старини не повече от социална пенсия. И понеже това, което се взема под масата, не е чак толкова, че да се трупа в дюшеци и швейцарски банки, ами се харчи на момента за пълнене на финансови дупки, храна и т.н., в един момент хората ще осъзнаят, че на старини ще са по-зле и от сегашните пенсионери. И най-лошото е, че тогава просто няма кой да им помогне, защото де факто вината е в тях... Май наистина трябва да се надяваме на 2012, по-лошо във всеки случай няма да е ;))
цитирай
24. sevdabg - Частните пенсионни фондове са добър вариант !
18.02.2011 18:15
despinida написа:
да се отнесат към частните пенсионни фондове...но ме загриза червейчето на съвестта....като как така, ще карам хората да си внасят парите в частни фондове, чиите средства после великите министри, ще пожелаят да бъдат изсипани в общия, с пробито дъно бюджет...
Лично за себе си, мисля, да проуча как стои въпроса с частното пенсионно осигуряване извън пределите на България...:)))


Но има още толкова много финансови инструменти :)
Всеки да решава сам.
Има и по-рискови, но по-доходоносни.
А твоято идея за осигуряване извън пределите на РБ се е доказала вече , като ефективна и работеща !

Поздрави !
цитирай
25. sevdabg - Демоне, не така демонично де :) ?
18.02.2011 18:22
demonwind написа:
когато сегашното поколение от 30-40 годишни тръгне да се пенсионира. С тази политика болшинството гледа да взема маса пари под сурдинка, а реално да се осигурява на минимума. Този минимум обаче му гарантира на старини не повече от социална пенсия. И понеже това, което се взема под масата, не е чак толкова, че да се трупа в дюшеци и швейцарски банки, ами се харчи на момента за пълнене на финансови дупки, храна и т.н., в един момент хората ще осъзнаят, че на старини ще са по-зле и от сегашните пенсионери. И най-лошото е, че тогава просто няма кой да им помогне, защото де факто вината е в тях... Май наистина трябва да се надяваме на 2012, по-лошо във всеки случай няма да е ;))



Дали хората избират да се осигуряван на МРЗ или работодателите им избират?
И самоосигуряващите се предпочитат да дават сега по-малко пари за осигуровки.
Мотивите на всички са ясни. Аз мисля че е сбъркана самата пенсионна система.
Но ще ми отнеме поне 3 нови постинга за да обясня , и да се разбере, за стълбовете на пенсионната реформа и какво се прави в момента в РБ....
Пак казвам/пиша - Много разчитам на здравия разум и адекватни решения на Българина !

Поздрави и благодаря за коментара !
цитирай
26. alexdb - осигуряването
18.02.2011 18:32
Проблемът на давещите се е проблем на самите давещи се :) Не знам обаче до кога Държавата ще се прави на много мислеща за мен, а не ме остави на спокойствие аз сам да си определям бъдещето :))) Сигурно защото модела е сбъркан. Апропо всички изкавания в посока "ама трябва да се плащат осигуровки" са лишени от всякаква здрава логика. Пенсионните фондове и т.н. солидарен модел изобщо не са свързани с пропорция между платеното и това, което ще получиш. Поради тази причина плащането на такива е безсмилено. Мрачните прогнози на демонойдчето също не лежат на нищо, защото ако вместо да внасяш каквото и да е в НОИ си внасяш паричките в банка на срочен влог като краен резултат само лихвите от тези суми ще ти донесат два пъти по-висока пенсия от отпусната в от държавата, АКО изобщо тя някога ти я отпусне. А причините за това са както напълно обективни - демографски, така и напълно субективни - прахосване на тия средства и поставяне на все повече и повече пречки пред възможността ти да упражниш правото си. За съжаление шанса след 30 г. да получа нормална пенсия и то от държавата граничи с абсолютната нула.
цитирай
27. анонимен - абе не е точно така
18.02.2011 18:46
Малко ти е манипулативен поста - първо, ставаше дума най-вече за ранните пенсионери - полицаи и военни, които се пенсионират на 45 години, тяхната възраст трябва да се вдигне, защото такава привилегия май има само у нас. Второ ставаше дума и за вноските на въпросните полицаи и военни, които държавата не внася редовно, а те не внасят нищо, не 60/40, а нищичко. БСК иска държавните служители да внасят осигурителни вноски, както внасят и всички останали - например в съотношение 50/50. Защото излиза, че "простосмъртните" работим до 63 години, внасяме в държавата, военните и полицаите не внасят нищо, държавата внася за тях, ако реши, а накрая точно тези получават най-високите пенсии от порядъка на 800 лева. Е как да стане - хем не внасят, хем се пенсионират на 45 години, хем с максимални пенсии. Това не е пазарна икономика, сори - това си е чист държавен комунизъм. Хем да плащам данъци, хем високи осигуровки, хем да не е ясно каква пенсия ще получа и в същото време да хрантутя държавните тунеядци веднъж като им плащам заплатите от данъците си, и втори път като им плащам високите пенсии от осигуровките си. А те- нищо да не плащат. Поне да работеха, а те и това не правят!
цитирай
28. razkazvachka - Мдаа - вървим накъм идеята
18.02.2011 19:47
работникът да си внася разходите за издръжка при работодателя, за сметка на което, последният да му отчислява половината осигуровка.

Сериозно казано - осигуряването е най-несигурното капиталовложение на работещия у нас.
цитирай
29. sevdabg - Mодела е сбъркан- Именно това намеквам с постинга ...
18.02.2011 20:21
alexdb написа:
Проблемът на давещите се е проблем на самите давещи се :) Не знам обаче до кога Държавата ще се прави на много мислеща за мен, а не ме остави на спокойствие аз сам да си определям бъдещето :))) Сигурно защото модела е сбъркан. Апропо всички изкавания в посока "ама трябва да се плащат осигуровки" са лишени от всякаква здрава логика. Пенсионните фондове и т.н. солидарен модел изобщо не са свързани с пропорция между платеното и това, което ще получиш. Поради тази причина плащането на такива е безсмилено. Мрачните прогнози на демонойдчето също не лежат на нищо, защото ако вместо да внасяш каквото и да е в НОИ си внасяш паричките в банка на срочен влог като краен резултат само лихвите от тези суми ще ти донесат два пъти по-висока пенсия от отпусната в от държавата, АКО изобщо тя някога ти я отпусне. А причините за това са както напълно обективни - демографски, така и напълно субективни - прахосване на тия средства и поставяне на все повече и повече пречки пред възможността ти да упражниш правото си. За съжаление шанса след 30 г. да получа нормална пенсия и то от държавата граничи с абсолютната нула.



За абсолютната нула, обаче, имам резерви. Няма начин да останеш без пенсия, но дали тя ще е около социалния минимум, или нещо друго- туй уви........
никой не знай ;)

Поздрави и благодаря за коментара !

цитирай
30. sevdabg - Ан 27- Постинга ми изобщо не е манипулативен, защото
18.02.2011 20:23
анонимен написа:
Малко ти е манипулативен поста - първо, ставаше дума най-вече за ранните пенсионери - полицаи и военни, които се пенсионират на 45 години, тяхната възраст трябва да се вдигне, защото такава привилегия май има само у нас. Второ ставаше дума и за вноските на въпросните полицаи и военни, които държавата не внася редовно, а те не внасят нищо, не 60/40, а нищичко. БСК иска държавните служители да внасят осигурителни вноски, както внасят и всички останали - например в съотношение 50/50. Защото излиза, че "простосмъртните" работим до 63 години, внасяме в държавата, военните и полицаите не внасят нищо, държавата внася за тях, ако реши, а накрая точно тези получават най-високите пенсии от порядъка на 800 лева. Е как да стане - хем не внасят, хем се пенсионират на 45 години, хем с максимални пенсии. Това не е пазарна икономика, сори - това си е чист държавен комунизъм. Хем да плащам данъци, хем високи осигуровки, хем да не е ясно каква пенсия ще получа и в същото време да хрантутя държавните тунеядци веднъж като им плащам заплатите от данъците си, и втори път като им плащам високите пенсии от осигуровките си. А те- нищо да не плащат. Поне да работеха, а те и това не правят!


си е един факт !!!! За военните и полицаите: Не съм съгласна с теб, но ще ти опонирам, когато се регистрираш в Блог.бг ;) Само ще допълня- Който не може да храни своята армия- ще храни чужда .

Поздрави и благодаря !
цитирай
31. sevdabg - Здравей Razkazvachke,
18.02.2011 20:26
razkazvachka написа:
работникът да си внася разходите за издръжка при работодателя, за сметка на което, последният да му отчислява половината осигуровка.

Сериозно казано - осигуряването е най-несигурното капиталовложение на работещия у нас.


За мен е удоволствие,. че надникна в Блога ми и ти благодаря :)

За "Сериозно казано - осигуряването е най-несигурното капиталовложение на работещия у нас."..си абсолютно права уви ...

Поздрави
цитирай
32. yanev - Като се има предвид, че всеки раб...
18.02.2011 20:46
Като се има предвид, че всеки работещ в производствения сектор издържа и по един пенсионер, няма как да стане иначе. Нашите осигуровки в по-голямата си част отиват за пенсиите на днешните пенсионери, а ако ние доживеем да се пенсионираме, ще разчитаме на осигуровките на децата си.
цитирай
33. sevdabg - Ще е интересно
18.02.2011 20:58
yanev написа:
Като се има предвид, че всеки работещ в производствения сектор издържа и по един пенсионер, няма как да стане иначе. Нашите осигуровки в по-голямата си част отиват за пенсиите на днешните пенсионери, а ако ние доживеем да се пенсионираме, ще разчитаме на осигуровките на децата си.


инфото на НСИ след преброяването.
Колко от т.н. от вас деца са в РБ в момента ,
и дали и те няма да "стегнат куфарите" в следващите години? :(. Ясно е и, че няма да се върнат обратно заминалите в продължение на 20 г българи.

Ако имете време и желание- тук има нещо много добро по темата, повдигната от вас, в коментара ви , но не толкова сухо и скучновато написано, колкото в учебника :)
цитирай
34. yanev - Страната ни е много хубава като п...
18.02.2011 21:19
Страната ни е много хубава като природа, климат, условия за живот. Сегашната емиграция е временно явление. Ще дойде време, когато хората ще започнат да се връщат в родината си.
цитирай
35. kikokinezi - Не знам за какви 50:50 говорят. Като ...
18.02.2011 23:50
Не знам за какви 50:50 говорят. Като си гледам фиша за заплатата и това, което получавам и като седна да го сметна на счетоводен калкулатор, излиза че си плащам не само 100 % осигуряването и данъците, ами и работодателя ме ощетява с още около 120 лв ?! Напълно им изнася да обсъждат общи неща, а не конкретни проблеми, които са масова практика.
цитирай
36. bizcocho - Малко ти е манипулативен поста - ...
19.02.2011 03:41
sevdabg написа:
анонимен написа:
Малко ти е манипулативен поста - първо, ставаше дума най-вече за ранните пенсионери - полицаи и военни, които се пенсионират на 45 години, тяхната възраст трябва да се вдигне, защото такава привилегия май има само у нас. Второ ставаше дума и за вноските на въпросните полицаи и военни, които държавата не внася редовно, а те не внасят нищо, не 60/40, а нищичко. БСК иска държавните служители да внасят осигурителни вноски, както внасят и всички останали - например в съотношение 50/50. Защото излиза, че "простосмъртните" работим до 63 години, внасяме в държавата, военните и полицаите не внасят нищо, държавата внася за тях, ако реши, а накрая точно тези получават най-високите пенсии от порядъка на 800 лева. Е как да стане - хем не внасят, хем се пенсионират на 45 години, хем с максимални пенсии. Това не е пазарна икономика, сори - това си е чист държавен комунизъм. Хем да плащам данъци, хем високи осигуровки, хем да не е ясно каква пенсия ще получа и в същото време да хрантутя държавните тунеядци веднъж като им плащам заплатите от данъците си, и втори път като им плащам високите пенсии от осигуровките си. А те- нищо да не плащат. Поне да работеха, а те и това не правят!


си е един факт !!!! За военните и полицаите: Не съм съгласна с теб, но ще ти опонирам, когато се регистрираш в Блог.бг ;) Само ще допълня- Който не може да храни своята армия- ще храни чужда .

Поздрави и благодаря !


Браво,Севда! За първи път да чуя нещо умно по тази тема/военни и полиция/! И за резил на мъжете го казва жена!
А постинга ти.... не ми се коментира,защото пак ще дам сравнение и ще разбуня духовете, а изобщо не ми се ще...
цитирай
37. sevdabg - Дали е временно явление?
19.02.2011 09:54
yanev написа:
Страната ни е много хубава като природа, климат, условия за живот. Сегашната емиграция е временно явление. Ще дойде време, когато хората ще започнат да се връщат в родината си.


Не съм много съгласна...
Аз имам много приятели заминали за САЩ доста отдавна...Идват си през лятото за по месец или по-малко. Говорим си. Толкова добре са се устроили там, че изобщо не помислят за РБ.
И най-обидното за мен е , че всяка втора дума им е- тук комунизма си е в разцвета, за комфорт на комунистите. Знам че тази извадчица, не би могла да е показателна за емигриралите ни сънародници изобщо. Но реших да споделя.

Приятен weekend !
цитирай
38. sevdabg - Bizcocho , коментирай си на воля мила :)))
19.02.2011 10:01
bizcocho написа:
sevdabg написа:
анонимен написа:
Малко ти е манипулативен поста - първо, ставаше дума най-вече за ранните пенсионери - полицаи и военни, които се пенсионират на 45 години, тяхната възраст трябва да се вдигне, защото такава привилегия май има само у нас. Второ ставаше дума и за вноските на въпросните полицаи и военни, които държавата не внася редовно, а те не внасят нищо, не 60/40, а нищичко. БСК иска държавните служители да внасят осигурителни вноски, както внасят и всички останали - например в съотношение 50/50. Защото излиза, че "простосмъртните" работим до 63 години, внасяме в държавата, военните и полицаите не внасят нищо, държавата внася за тях, ако реши, а накрая точно тези получават най-високите пенсии от порядъка на 800 лева. Е как да стане - хем не внасят, хем се пенсионират на 45 години, хем с максимални пенсии. Това не е пазарна икономика, сори - това си е чист държавен комунизъм. Хем да плащам данъци, хем високи осигуровки, хем да не е ясно каква пенсия ще получа и в същото време да хрантутя държавните тунеядци веднъж като им плащам заплатите от данъците си, и втори път като им плащам високите пенсии от осигуровките си. А те- нищо да не плащат. Поне да работеха, а те и това не правят!


си е един факт !!!! За военните и полицаите: Не съм съгласна с теб, но ще ти опонирам, когато се регистрираш в Блог.бг ;) Само ще допълня- Който не може да храни своята армия- ще храни чужда .

Поздрави и благодаря !


Браво,Севда! За първи път да чуя нещо умно по тази тема/военни и полиция/! И за резил на мъжете го казва жена!
А постинга ти.... не ми се коментира,защото пак ще дам сравнение и ще разбуня духовете, а изобщо не ми се ще...



Знаеш в моя блог- пълна свобода, но за регистрираните потребители :)))))
А за Приятели- поднасям и еспрессо или по едно ирландско, може би ;)
Имам готов постинг на тема Полиция. Но като знам в какви неравни и недостойни полемики ще ме вкарат. После пък ще завалят и обидите от анонимните..
И да ти призная - не ми се занимава с това точно сега !!! Ще го кажа кратичко. Полицията ни била "еди каква си", но като ни се случи нещо не звъним на адвоката, а викаме полицая;)

Приятен weekend мила !

цитирай
39. sevdabg - Здравей Dalida,
19.02.2011 10:08
dalida написа:
тя винаги е била малка. Важното е - да си имаш занаят - никога гладен не ще стоиш.
Занаята вади пари - независимо в какво време живее човека. Притежава ли занаят -
семейството ще е добре нахранено и облечено.
Занаята е важен. В БГ, на занаята се гледа като че ли хората със занаят са прокажени. Всеки иска да е чиновник, затова е недоволен и гладен.
Ама като гледам по улиците и тротоарите място няма за преминаване - май бедните в БГ са само тези, дето ги мързи да работят и тези без образование.
....пак се разприказвах, а си бях обещала - да не се ядосвам.
Привет и приятни почивни дни!


С този коментар ме провокира да се ровя в статистиката за процентите чиновници и работещите собственици в РБ. Малко не съм съгласна с теб.
Работата в държавната администрация не мисля че е толкова добре заплатена, че да е приоритетно желана. Изключвам корупцията...
За бедните в БГ- Писала съм го толкова пъти вече.
Пак не си права. Хора, вие не минавате ли оттатък околовръстния път на София.
Не пътувате ли из България? Мизерията в селата е повсеместна. Кредитните тефтери в селските магазини.. Чак не ми се пише повече, при мисълта че май, ама дали- сме в 21 век...

Приятен weekend и на теб !!!
цитирай
40. sevdabg - Извинявай Приятелю ...За малко да те оставя без отговор
19.02.2011 10:13
kikokinezi написа:
Не знам за какви 50:50 говорят. Като си гледам фиша за заплатата и това, което получавам и като седна да го сметна на счетоводен калкулатор, излиза че си плащам не само 100 % осигуряването и данъците, ами и работодателя ме ощетява с още около 120 лв ?! Напълно им изнася да обсъждат общи неща, а не конкретни проблеми, които са масова практика.


Толкова много коментари за 2 цифри ? :)))
Не очаквах ...
А конкретно за твоя - ти изпращам нещо на ЛС.
Там ще говорим и за фиша ти :)

Приятен weekend !!!
цитирай
41. анонимен - 40+ год
05.03.2011 14:00
sevdabg написа:
Хора, съветвам ви:
Събирайте парички или в допълнителните/частни пенсионни фондове/ или в други финансови инструменти, но не очаквйате че след 60-те си годинки, някой работодател ще ви вземе на работа, или че държавата ще ви плаща пенсия , с която да може да се живее...

Те днес след 40 год не ни искат, ти ми говориш за утре. :)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sevdabg
Категория: Забавление
Прочетен: 1920724
Постинги: 386
Коментари: 5200
Гласове: 15144
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930