Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.06.2011 09:46 - Как се печели уважение в офиса
Автор: sevdabg Категория: Бизнес   
Прочетен: 8949 Коментари: 22 Гласове:
33


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image
Колкото повече те уважават околните, толкова по-големи са шансовете ти за израстване в кариерата. Как обаче да си спечелиш уважението на колеги и шефове? За тази цел се искат както усилия, така и определени умения, свързани с дипломатичност и такт. Ето няколко начина, по които можеш да заслужиш уважение в офиса:

1. Не влагай твърде много емоция

Кариерата в много отношения прилича на връзката –
ако се вкопчваш в нея, ще я разрушиш. Също както при една връзка, в кариерата си трябва да можеш да запазваш своята идентичност и индивидуалност. Колкото и да обичаш работата си, недей да показваш това твърде очевидно – ако всеки път оставаш до късно след работа, рано или късно шефът ти ще започне да злоупотребява с това.

За да те уважават, трябва да показваш, че работиш тази работа, защото ти така си решил, а не да се държиш така, сякаш тази позиция е последната на света.
Разбира се, това не значи да отидеш в другата крайност
и да показваш пълна липса на заинтересованост – това поведение няма да ти донесе респект, а уволнение.

2. Винаги имай план Б

Не, недей да разправяш наляво и надясно за другите предложения за работа, които си получил. Просто винаги имай едно наум и не си отрязвай пътищата към други позиции. Ако сам си знаеш, че имаш резервен вариант, това ще ти помогне да не се вкопчваш в сегашната си работа, да не изглеждаш отчаян и да вдъхваш повече уважение у околните.

3. Не изоставяй с работата

Ако имаш краен срок за нещо, спазвай го. Ако си казал, че ще свършиш нещо за определено време, свърши го. Хората трябва да знаят, че могат да разчитат на теб, за да те уважават.
Ако пък шефът ти поиска да свършиш нещо за неразумно кратко време, не се страхувай да му кажеш, че не можеш и че от бързането ще пострада работата.

4. Не закъснявай за работа и за работни срещи

Да си винаги навреме показва уважение към работата и към хората, с които имаш уговорена среща. Само ако показваш уважение към другите, можеш да разчиташ на тяхното уважение.

5. Недей да разпространяваш клюки

Това никога на никого не е донесло уважение. Още повече ако клюките са по адрес на висшестоящи. Още повече ако те достигнат до хората, за които се отнасят.

6. Не губи времето на другите, но позволявай на шефа да губи твоето (само понякога)

Ако шефът ти иска да си поговори с теб, когато имаш супер много работа, дай му няколко минути. Иска да ти разкаже за внуците си? Изслушай го. Но не прави същото. Не се отбивай в офиса му, за да му разкажеш как е минал уикендът ти – когато става дума за теб самия, по-добре е да не споделяш твърде много лична информация.

7. Отнасяй се добре с подчинените си

Преки подчинени, стажанти или просто персонал, който е „под” теб – това няма значение. Дръж се добре с хората, за които си висшестоящ. Лошото отношение с подчинените прави много лошо впечатление и не ти помага да спечелиш уважението на околните. Още повече, че никога не знаеш кога този, който сега е на по-ниска позиция, ще се издигне над теб или кога ти ще се окажеш в положение, когато ще имаш нужда от неговата помощ.

8. Всеки ден се обличай така, все едно ще искаш повишение

Стилният и спретнат външен вид е първата крачка към издигане в кариерата. Той също допринася за това хората да те гледат с уважение.

9. Усещай кога е време да замълчиш

Понякога твърде много честност не е добра идея.
Има случаи, в които трябва да спестиш истината, особено ако става дума за работа. Дискретността е много важна, за да се радваш на уважение от страна на околните. Затова винаги преди да кажеш нещо отделяй няколко секунди, за да прецениш евентуалните последици от това казване.

10. Никога не прекалявай с алкохола на парти с колеги

Не позволявай на хората, с които работиш, да те видят под масата. Колкото и да си добър в работата си, една такава гледка ще развали целия ти имидж. А ако някой от колегите ти се напие на партито? Не му се подигравай, извикай му такси и се дръж като възрастен човек, а не като тийнейджър.

Заслужи си уважението !!!!!!!!!!!!!!!!

Замисли се колко време прекарваш на работа.
Най-вероятно, като се изключи времето за сън, най-много е именно работното ти време. Затова си струва да положиш малко усилия и да заслужиш уважението на хората, с които прекарваш толкова много време. Така едновременно ще се чувстваш по-добре на работа и ще повишиш шансовете си за по-добра кариера.

От http://www.vratovrazka.bg/%D0%92%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%B2%D1%80%D1%8A%D0%B7%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B8/%D0%9A%D0%B0%D0%BA-%D0%B4%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%87%D0%B5%D0%BB%D0%B8%D1%88-%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-%D0%B2-%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%81%D0%B0.html

 






Гласувай:
33



1. therainss - Може и да псуваш колеги и шефове...
03.06.2011 10:09
Няма да ти донесе облаги, ама пък е забавно :D
цитирай
2. sevdabg - Е, да не ставаме крайни Therainss :)))))))))))))))
03.06.2011 10:10
therainss написа:
Няма да ти донесе облаги, ама пък е забавно :D


В офиса биха могли да се вършат и други забавни неща :)))))))))))))))))

цитирай
3. therainss - Е, аз съм човек на крайностите...
03.06.2011 10:17
...който пие бира с ракия, докато дъни хип-хоп метъл... :D
цитирай
4. vostroto - Севда:)
03.06.2011 10:55
Полезен постинг!:)
Ако си кадърен, общителен, и добронамерен, няма как да не те уважават... и мразят:)))
Привет!:)
цитирай
5. ddiaries - super
03.06.2011 12:04
mnogo polezen posting!:)

Pozdravi
цитирай
6. sande - Севде, хареса ми твоя постинг, заслужавало си е труда да се подредят тези съвети...
03.06.2011 12:10
Полезни съвети, особено за по-младите, които тепърва ще навлизат в джунглата на офисния живот.

За мен лично е много важна атмосферата в офиса - на деловитост, но и на творческото начало, креативност, позитивност, на ведрост и разбирателство, взаимопощ, когато се наложи, доверие и пр.
Най-отвратителното нещо е усвояване на бюрократично поведение, особено ако се работи с клиенти - на хладност, нечувствителност към човека, а не дай-боже и грубост, която срещаме в разните му канцеларии, офиси, служби.
цитирай
7. hristo27 - Най много трябва да се държи на план ...
03.06.2011 13:31
Най много трябва да се държи на план "Б" ! Защото не се знае за утре...
цитирай
8. sevdabg - Може и в обратен ред
03.06.2011 13:57
therainss написа:
...който пие бира с ракия, докато дъни хип-хоп метъл... :D



Цяла вече биричка
и накрая - 2-3 текилки -
за лека нощ :)))))))))))))))

цитирай
9. sevdabg - Прав си де Ниро ;)
03.06.2011 13:59
vostroto написа:
Полезен постинг!:)
Ако си кадърен, общителен, и добронамерен, няма как да не те уважават... и мразят:)))
Привет!:)


Ако си кадърен - ще ти завиждат и ще те мразят едновременно.
Ако си общителен и добронамерен - няма кой да ти се върже- така че-
пак онова от горното изречение :))))

Поздрави Приятелю !
цитирай
10. sevdabg - Благодаря !!!
03.06.2011 14:00
ddiaries написа:
mnogo polezen posting!:)

Pozdravi


Тук все полезни неща поствам :)))))))))
И от време на време - хубава музика !

Поздрави !
цитирай
11. sevdabg - Полезни, полезни - колко да са полезни Приятелю? - Закачки - пак :))))
03.06.2011 14:03
sande написа:
Полезни съвети, особено за по-младите, които тепърва ще навлизат в джунглата на офисния живот.

За мен лично е много важна атмосферата в офиса - на деловитост, но и на творческото начало, креативност, позитивност, на ведрост и разбирателство, взаимопощ, когато се наложи, доверие и пр.
Най-отвратителното нещо е усвояване на бюрократично поведение, особено ако се работи с клиенти - на хладност, нечувствителност към човека, а не дай-боже и грубост, която срещаме в разните му канцеларии, офиси, служби.


Иначе си прав.
Извини ме , но думата креативност толкова се преекспонира,
че бих я заменила с творчество напр.
Забелязала съм, че онези - креативните -
са доста изобретателни в сплетни и интриги ;)

Поздрави Приятелю !
цитирай
12. sevdabg - Право в 10-та Ице !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
03.06.2011 14:07
hristo27 написа:
Най много трябва да се държи на план "Б" ! Защото не се знае за утре...



План Б е супер важен, нужен и полезен !
И мостовете, мостовете- каквото и да се случи, не ги горете !!!
Оставяйте си вратичка, прозорче, или капандурка за връщане или поне за съвет.
Каквото й да се е случило - винаги има полза от "ръката, която те е хранила" ;)
цитирай
13. waterway - Прочетох :)
03.06.2011 15:20
и няма да споря, просто защото не обичам да го правя.

ПП.'' Каквото й да се е случило - винаги има полза от "ръката, която те е хранила" - според мен :) добре би било да се отчете двустранната полза :). Обратното би било частично. Ама, нейсе :))) , защото не намирам смисъл в спора, както и в готовите ( по принцип ) формулировки за нещата :)


Приятен уикенд, sevdabg!
цитирай
14. sande - Добре,че тук не надниква моя приятел Зелас, само на "креативен" ще му стана ...
03.06.2011 15:31
sevdabg написа:
sande написа:
Полезни съвети, особено за по-младите, които тепърва ще навлизат в джунглата на офисния живот.

За мен лично е много важна атмосферата в офиса - на деловитост, но и на творческото начало, креативност, позитивност, на ведрост и разбирателство, взаимопощ, когато се наложи, доверие и пр.
Най-отвратителното нещо е усвояване на бюрократично поведение, особено ако се работи с клиенти - на хладност, нечувствителност към човека, а не дай-боже и грубост, която срещаме в разните му канцеларии, офиси, служби.


Иначе си прав.
Извини ме , но думата креативност толкова се преекспонира,
че бих я заменила с творчество напр.
Забелязала съм, че онези - креативните -
са доста изобретателни в сплетни и интриги ;)

Поздрави Приятелю !


В офиса /службата/ минава реално живота на човека. Единствения. За него - единствения! Няма второ копие, няма втори дубъл, няма втори опит! Единствения. И не може да бъде сам. И да иска даже. Важно е с какви хора работи/ живее!/ и какъв е той самия.

Там е и реализацията му, освен в сейството - съпругът, съпругата, децата.

Американците, практичини американците, казват /юс ту сей/: Човекът - това е неговата работа.

А за "креативен" вече споменах: творческо начало; Също: изобретателен, находчив, рационален, практичен, остроумен, способен, гъвкав, нешаблонен, търсещ, човек с фантазия и откривателски дух, човек за работата, майстор, човек на място, нормален - в крайна сметка.

А тези "креативните" в сплетни и интриги не заслужават нашето ценно внимание, те са нещастници. Това им е наказанието - че са такива. В единствения си живот - да си нещастник!

Какво да кажа друго?

Няма.

Поздрави на коментиращите тук!
цитирай
15. sevdabg - В спора се ражда истината :)))
03.06.2011 16:01
waterway написа:
и няма да споря, просто защото не обичам да го правя.

ПП.'' Каквото й да се е случило - винаги има полза от "ръката, която те е хранила" - според мен :) добре би било да се отчете двустранната полза :). Обратното би било частично. Ама, нейсе :))) , защото не намирам смисъл в спора, както и в готовите ( по принцип ) формулировки за нещата :)


Приятен уикенд, sevdabg!


Но какво ли значи някаква си Истина,
пред тегобите на хората, свързани със заеми
към банки-стръвници, постоянно растящи нагоре цени на всичко, криза и несигурност за бизнеса и за работника..
Какви спорове ???????? То- всичко ясно ..
Но няма да се отчайваме- заради някаква си статия :))))))))))))))))

Поздрави Waterwaya :)
цитирай
16. sevdabg - Приемам поздравите ти - от коментиращите тук :)))))))))))))))))
03.06.2011 16:05
sande написа:
sevdabg написа:
sande написа:
Полезни съвети, особено за по-младите, които тепърва ще навлизат в джунглата на офисния живот.

За мен лично е много важна атмосферата в офиса - на деловитост, но и на творческото начало, креативност, позитивност, на ведрост и разбирателство, взаимопощ, когато се наложи, доверие и пр.
Най-отвратителното нещо е усвояване на бюрократично поведение, особено ако се работи с клиенти - на хладност, нечувствителност към човека, а не дай-боже и грубост, която срещаме в разните му канцеларии, офиси, служби.


Иначе си прав.
Извини ме , но думата креативност толкова се преекспонира,
че бих я заменила с творчество напр.
Забелязала съм, че онези - креативните -
са доста изобретателни в сплетни и интриги ;)

Поздрави Приятелю !


В офиса /службата/ минава реално живота на човека. Единствения. За него - единствения! Няма второ копие, няма втори дубъл, няма втори опит! Единствения. И не може да бъде сам. И да иска даже. Важно е с какви хора работи/ живее!/ и какъв е той самия.

Там е и реализацията му, освен в сейството - съпругът, съпругата, децата.

Американците, практичини американците, казват /юс ту сей/: Човекът - това е неговата работа.

А за "креативен" вече споменах: творческо начало; Също: изобретателен, находчив, рационален, практичен, остроумен, способен, гъвкав, нешаблонен, търсещ, човек с фантазия и откривателски дух, човек за работата, майстор, човек на място, нормален - в крайна сметка.

А тези "креативните" в сплетни и интриги не заслужават нашето ценно внимание, те са нещастници. Това им е наказанието - че са такива. В единствения си живот - да си нещастник!

Какво да кажа друго?

Няма.

Поздрави на коментиращите тук!


Виж сега Санденце :) Думата креативност си е чудесна. И съдържа в себе си добри възможности за човека, който я притежава. Опитах се да кажа, че се злоупотребява с нея и се изтърква основното й значение, което обаче и за щастие ти си обяснил точно, за което ти благодаря.
А за еквивалента на благодарността- ледена биричка в летен зной - сме се разбрали - нали ;)
цитирай
17. bigbro - 11. Не си пъхай ... където си вадиш хляба.
03.06.2011 20:26
Но пък е много Емоционално!
Нали за емоциите живеем...
:)
цитирай
18. sevdabg - За емоциите :)- няма да е -за работата :)
03.06.2011 20:32
bigbro написа:
Но пък е много Емоционално!
Нали за емоциите живеем...
:)


пък и - Петък вечер е :)))))))))))))
цитирай
19. agg - ***
06.06.2011 06:12
Ценно!
цитирай
20. sevdabg - Днес -
06.06.2011 07:55
agg написа:
Ценно!


ще има още :)

Благодаря ти !
цитирай
21. rpatel - Мъдри съвети! Ще се възползвам от ...
09.06.2011 12:42
Мъдри съвети! Ще се възползвам от тях! Шефката ми е страхотна и понякога забравям, че ми е шеф, а не приятелка и прекалявам със споделянето на лични неща, което май не е добра идея.
цитирай
22. sevdabg - Ето колко е лошо като няма модерация :)
12.06.2011 19:25
rpatel написа:
Мъдри съвети! Ще се възползвам от тях! Шефката ми е страхотна и понякога забравям, че ми е шеф, а не приятелка и прекалявам със споделянето на лични неща, което май не е добра идея.


Чак сега видях коментара ти Rpatel ,
Дай Боже всекиму - страхотен шеф !!!!
Споделянето на лични неща не е за предпочитане, защото в някакъв друг момент и при някои обстоятелства- ти или тя , бихте могли да се възползвате от тази Информация с не много чисти намерения :) Но пък ако тя е страхотна, както казваш - може да станете добри приятели, независимо как ще се развият бизнес отношенията ви ...
Май се увлякох ;)

Приятна вечер !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sevdabg
Категория: Забавление
Прочетен: 1921579
Постинги: 386
Коментари: 5200
Гласове: 15144
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930