Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.01.2011 10:30 - Когато думите губят смисъла си, хората губят свободата си
Автор: sevdabg Категория: Изкуство   
Прочетен: 7747 Коментари: 21 Гласове:
138

Последна промяна: 25.01.2011 10:40


Конфуций (551 пр.н.е - 479 пр.н.е.)

- Чух и забравих. Видях и запомних.
   Преживях и разбрах
 
***

- Благородният човек предявява претенции към себе  си, подлият - към другите  
***

- Блажен е този, който нищо не знае, той не рискува   да остане неразбран

***

- В древността хората учили, за да се самоусъвършенстват.  Днес - за да смаят другите

***

- В държавата, където има ред,
  бъди смел в действията си
и в думите  си.
  В държавата, където няма ред,

  бъди смел в  действията си и предпазлив в думите си

***

- В една държава, която се управлява с разум,    бедността и нищетата  са срамни.
  А в държава, която се управлява без разум,
  богатството и почестите са срамни

***

- Ако изпращаш хората на война без обучение,   означава че ги предаваш

***

- Да признаеш за своите недостатъци, когато те  упрекват –  това е скромност;
да ги разкриеш пред приятели –
това е простодушие и доверчивост,
а да ги показваш пред всички - това е горделивост

***

- Да се пребориш с лошите навици е по-лесно днес отколкото утре

***

- Да не говориш с човек, с когото може да се говори,    значи да изгубиш човека;
да говориш с човек, с когото не бива да говориш,
   значи да губиш думите си.
Умният човек не губи нито човека, нито думите си

***

- Как можем да знаем какво е смъртта,
  когато не знаем още какво е живота

***

- Когато пътищата ви не съвпадат,
  не правете общи планове

***

- Който говори много, все ще каже нещо,
   което не е трябвало да казва

***

- Който постига новото, грижейки се за старото,
  той може да бъде учител

***

- Който не напредва всеки ден, всеки ден изостава

***

- Мъдрият човек не прави на друг това,
  
което не желае да му бъде сторено на него

***

- Мълчанието е верен приятел,
   който никога няма да те предаде

***

- Най-голямата грешка е
  да не поправяш старата си грешка

***

- Не се променят само най-мъдрите и най-глупавите

***

- Не убивай комар с меч

***

- Покоят е благоденствие

***

- Проклятие е да живееш в интересни времена

***

- Работи върху пречистването на мислите си!
  Ако нямаш лоши мисли, няма да имаш лоши постъпки

***

- Срамно е да се държиш приятелски с човек,
   комуто тайно завиждаш

***

- Стрелбата с лък ни учи как трябва да търсим истината. Когато стрелецът не улучи, не обвинява другите, а търси вината в себе си

***

- Това, което е трудно да се направи,
   трябва да се прави с голяма настойчивост

***

- Този, който говори красиво и притежава привлекателна външност,  рядко е наистина човечен

***

- Три пътя водят към знанието:
   пътят на размишлението –  това е най-благородният  път, пътят на подражанието – това е най-лекият път,
и пътят на опита - това е най-горчивият път

***

- Узнаеш ли в какво трябва да пребиваваш, ще се утвърдиш. Утвърдиш ли се, после ще можеш да бъдеш спокоен. Станеш ли спокоен, после ще можеш да живееш в мир. Заживееш ли в мир, вече ще имаш възможност да обмисляш.  А щом започнеш да обмисляш, вече ще можеш да постигаш .

 






Гласувай:
138



1. tutankhamon661 - sevdabg
25.01.2011 10:53
Исках да избера една мисъл, която да отлича, но беше адски трудно - всичките са право в десетката. Все пак се спрях на една, която е актуална във всяко време и за всички хора:

Стрелбата с лък ни учи как трябва да търсим истината. Когато стрелецът не улучи, не обвинява другите, а търси вината в себе си

цитирай
2. joysii - Зареди ме с мъдрост от сутринта. ...
25.01.2011 11:24
Зареди ме с мъдрост от сутринта.Денят ми ще е разумен и преценен.
Поздрави за постинга.
То не,че не ги знаем тия неща, ама трудно е да се събразяваме с тях.Така ,като ми ги напомняш...е полезно - " Това, което е трудно да се направи,
трябва да се прави с голяма настойчивост "
цитирай
3. sevdabg - Joysii, Tutankhamone
25.01.2011 11:48
Благодаря ви за коментарите !
Да помислим в началото на лудия ден..
пък после ... каквото дойде,
но да е успех и удоволетворение ;)

Поздрави !
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - Привет, Севде! Любимият ми мислител, благодаря, че ми припомни!:)
25.01.2011 11:54
"Благородният човек предявява претенции към себе си, подлият - към другите" и

"Да не говориш с човек, с когото може да се говори, значи да изгубиш човека;
да говориш с човек, с когото не бива да говориш, значи да губиш думите си.
Умният човек не губи нито човека, нито думите си."

"Когато думите губят смисъла си, хората губят свободата си." - в това е казано всичко! Всичко, от което имам нужда. Поздрави и успешна седмица!:)

цитирай
5. sevdabg - Благодаря ти Наде !
25.01.2011 12:04
Успехи и на теб мила !
цитирай
6. sparotok - мъдро
25.01.2011 12:05
Много добре е казано, не е зле тези мъдрости да се изпишат по коридорите на Народното Събрание и различните министерства.

Поздрави!
цитирай
7. sevdabg - Благодаря Спароток,
25.01.2011 12:09
А дали има смисъл Приятелю?
Дали няма да останат там -
написани - но непрочетени,
или прочетени и неразбрани.
Други са ценностите на хората в тези ведомства.
По делата им ще ги познаем :)

Иска ми се и тук в моя Блог да ти пожелая успех
в голямото Дело, с което си се заел.
цитирай
8. hristo27 - Най-много ми хареса първата мисъл - ...
25.01.2011 12:20
Най-много ми хареса първата мисъл - актуално!
цитирай
9. sevdabg - Благодаря Ице !
25.01.2011 12:24
На мен ми харесаха всичките..
Но тази , която съм извела като заглавие,
мисля заслужава да се замислим сериозно и сега.
Актуална е !

Поздрави !
цитирай
10. sande - Всички мъдри мисли ми харсват и са актуални и до ден днешен ...
25.01.2011 12:53
Чух и забравих. Видях и запомних.
Преживях и разбрах
***

Без да съм знаел тази мисъл, фактически се оказва, че се придръжам към тази максима.
За да напишеш нещо, което да има стойност и за други хора, освен тебе самия, трябва наистина да си го преживял и почувствал.

Поздрави!
цитирай
11. bizcocho - От тук едната мисъл ще си я копна. ...
25.01.2011 16:16
От тук едната мисъл ще си я копна. Никога не съм я чувала, а така да ми хареса! И съвсем навреме ми идва!
Мога само да съм ти благодарна за постинга!
цитирай
12. sevdabg - Благодаря за коментара Саше :)
25.01.2011 16:41
И аз мисля. че за да се напише нещо стойностно,
трябва да е преживяно и почувствано.

Поздрави !
цитирай
13. sevdabg - Заповядай Bizcocho,
25.01.2011 16:43
Всичко в моя Блог е споделено от сърце
и можеш да се възползваш от него както решиш.

Поздрави мила !
цитирай
14. ketcakuatl - Когато човек се отвращава от думите ...
25.01.2011 21:08
Когато човек се отвращава от думите или делата във всекидневието си се обръща към афоризмите, поговорките и други изстрадани мъдрости за утеха, и за да се осъзнае донякъде, и да разбере че мъдроста все пак не е умряла......прав ли съм? Нещо те гложди, нестабилна си... може и да греша!
цитирай
15. yuliya2006 - Владимир Висоцки АЗ НЕ ОБИЧ...
25.01.2011 21:47
Владимир Висоцки

АЗ НЕ ОБИЧАМ

Аз не обичам изхода фатален
и няма да ми писне да съм жив.
И мразя се, когато съм печален,
когато пея, а не съм щастлив.

Аз хладния цинизъм не обичам
/Не вярвам във възторга въобще!/,
през рамото ми някой да наднича,
писмата ми друг да ги чете.

Аз мразя разговори полусмели,
полунеща да шепнат с полуглас.
Аз ненавиждам в гръб когато стрелят,
когато в упор стрелят - мразя аз.

Аз не обичам с клюки да се калям,
а също и съмнението зло.
Аз не обичам змийски да ме галят,
с желязо да ми стържат по стъкло.

Аз мразя ситите душички, свити,
аз предпочитам истинския риск.
Да бъдеш честен вече е събитие
и чест е днес да бъдеш ти сплетник.

Аз мразя счупени крила да виждам,
изпитвам жал, но само към Христа.
Насилието както ненавиждам,
така и ненавиждам слабостта.

И мразя се, когато се страхувам.
Когато бият някой без вина.
Когато във душата ми нахлуват
и в нея храчат своята злина.

Аз мразя - и манежи, и арени -
там сменят милиона за петак.
Дори след най-големите промени
аз няма да ги заобичам пак.


Превод от руски: Румен Леонидов
цитирай
16. demidin - Още от ученическите си години помня ...
25.01.2011 23:59
Още от ученическите си години помня една негова мисъл,няма я тук -"Прощава се всичко на този,който нищо не си прощава сам"
цитирай
17. sevdabg - Благодаря ви Приятели !
26.01.2011 09:12
Кетцълкуатъл, нямаш представа колко си в грешка- но..
това няма значение
Ако ти харесва Блога ми - чети, ако - не- знаеш ...

Джулс за мен е радост че си тук, вярна Приятелко !

Деми, интересна мисъл. Не ми беше позната.. Размисля ..

Поздрави !
цитирай
18. pevetsa - 1 Солунци 5:21 21 Всичко изпит...
26.01.2011 13:09
1 Солунци 5:21
21 Всичко изпитвайте; дръжте доброто.
цитирай
19. bigbrother2 - Не можеш да кажеш в коя посока е минал ...
26.01.2011 17:19
Не можеш да кажеш в коя посока е минал влака като гледаш релсите.
Ако съдбата ти е обърнала гръб, просто я изчакай да се наведе...
Ако вървиш по стъпките на другите НЯМА да оставиш следа.
Тия които са свестни рядко стават известни.
цитирай
20. sparotok - упорство
26.01.2011 21:30
sevdabg написа:
А дали има смисъл Приятелю?
Дали няма да останат там -
написани - но непрочетени,
или прочетени и неразбрани.
Други са ценностите на хората в тези ведомства.
По делата им ще ги познаем :)

Иска ми се и тук в моя Блог да ти пожелая успех
в голямото Дело, с което си се заел.


Благодаря ти Севде! Верно е, че нашите "избраници" не си падат по четенето на мъдрости, но, ако постоянно им натякваме какви трябва да бъдат, искат не искат, поне част от тях ще започне да чете и слуша:)

В древния Рим, по време на триумфални процесии един служител е вървял след консула и му е нашепвал - Помни, че си само човек!

Нашите управници са забравили това, май защото няма кой да им шепне в ухото:)
цитирай
21. inel379 - Невероятно съвременно звучат.
17.02.2011 15:09
Човек никога не може да знае всичко.
Затова и животът е толкова интересен.
Ние сме само човеци...:)
Поздрав!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sevdabg
Категория: Забавление
Прочетен: 1921458
Постинги: 386
Коментари: 5200
Гласове: 15144
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930