Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.11.2010 10:35 - Отворената връзка представлява изкривен вариант ......
Автор: sevdabg Категория: Забавление   
Прочетен: 13503 Коментари: 47 Гласове:
29


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image
Отворената връзка се основава на нетрадиционен
 подход в личните отношения, включващ странични връзки.

На пръв поглед това си е чиста изневяра, но привържениците на отворените връзки ще кажат, че това е по-скоро легализирана полигамия. В отворената връзка не се толерират лъжите и желанието на двамата партньори за странични връзки и сексуални контакти подлежи на обсъждане и одобрение преди да се пристъпи към действия. Отворената връзка представлява изкривен вариант на приказката за пускането на птичето на свобода и връщането му, от любов към вас, обратно в кафеза. Обикновено един от партньорите в отворената връзка е в ролята на птичето, а другият е склонен от любов да пусне птичето на свобода. Щом обаче се е стигнало до момента, в който един от партньорите пожелае отворена връзка, значи нещо в отношенията с половинката му не е както трябва.

За някои двойки отворената връзка пък е лекарството, което ще заздрави отношенията им, ще направи живота им интересен, ще възобнови любовта и желанието им за интимност и ще заличи убийствената скука и отегчение, което влюбените изпитват понякога. Не са ли обаче всички тези проблеми индикатор за края на връзката, а отворената връзка – само трик, който създава илюзията, че всичко в любовните отношения между двама души е ок? Наистина ли отворената връзка е просто следващата смела крачка към развитие на връзката ви или е просто последното стъпало, водещо към нейния крах? Всичко зависи от нагласата на двамата партньори – дали равнодушно приемат верността като нещо нормално и необходимо в една връзка, или за тях верността е жертвата, която дават, защото „така трябва“ да бъде в любовта според обществото. Хората, водещи отворена връзка са независими от хорското мнение и собствените си предразсъдъци и следват единствено собствените си нужди и робуват само на личните си убеждения какво е редно и какво не.

След всичко изброено дотук отворената връзка започва съвсем да губи истинския смисъл на думата връзка, тъй като най-вече липсва обвързването между двамата партньори.
Именно затова за някои отворената връзка е онази малка вратичка, която позволява на полигамните хора открито и без притеснения да кръшкат..

Според психолозите истинската отворена връзка, която има позитивно влияние върху семейните отношения е тази, в която и двамата партньори са склонни към полигамия, но желаят да си запазят семейството. Тези партньори, въпреки че разнообразяват сексуалния си живот, остават емоционално верни един на друг, като по този начин постигат едно необходимо освежаване на семейните си отношения.
И когато става въпрос за отворена връзка, не бъдете с нагласата, че тя е винаги „отворена“. Понякога отношенията се „затварят“ за определен период от време, а дори и завинаги, в зависимост от взаимното желание на партньорите в отворената връзка.

Доверието в „затворените“ връзки почти липсва – съмняваме се дали ни обичат и дали ни изневеряват, докато в отворените връзки именно доверието е нещото, което позволява воденето на подобен, неразбран от обществото, начин на живот.

http://dalagsex.com/blog/%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE-%D0%B5-%D0%BE%D1%82%D0%B2%D0%BE%D1%80%D0%B5%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D1%80%D1%8A%D0%B7%D0%BA%D0%B0-%D0%B7%D0%B0-%D0%B8-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2/




Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. karambol5 - Всъщност нуждата от "отва...
23.11.2010 10:39
Всъщност нуждата от "отваряне " не би съществувала ,ако си попаднална човека ,които е твоята половинка . Тогава отпадат и съмненията и сраховете и всичко ,което би ни подтикнало към "отвореност ".
И да отворената връзка не връзка !
цитирай
2. benra - аз
23.11.2010 11:35
лично смятам,че отворената връзка не е връзка...
цитирай
3. sevdabg - И аз Бенра !!!!
23.11.2010 11:37
benra написа:
лично смятам,че отворената връзка не е връзка...


Никога не съм разбирала това..
Но нека и други напишат, какво мислят

Благодаря !
цитирай
4. malchaniaotnadejda7 - "Тези партньори, въпреки че ...
23.11.2010 11:41
"Тези партньори, въпреки че разнообразяват сексуалния си живот, остават емоционално верни един на друг, като по този начин постигат едно необходимо освежаване на семейните си отношения. " :)))) Севде, този текст е връх на......
Да си независим от хорското мнение, можеш и когато си "отворен" само към един човек. Въобще тази "отворена връзка", не звучи като връзка, а като скъска:) Как може да си емоционално верен, като сексуално не си?:))) Според мен, тези неща са неделими! "Отваряш и затваряш връзката"... Звучи като консервиране на емоции и чувства... А някой го предпочитат горещо! Не съм гледала филма, но е много смешно. Благодаря ти! Смея се на глас!!!:))))))) Хубав ден!
цитирай
5. sevdabg - Така е Карамбол,
23.11.2010 12:01
Но ако все пак сме честни..
Нека си напишем тук колко семейства живеят така,
по различни причини.
Не само когато и защото им е хубаво..
Благодаря !
цитирай
6. sevdabg - Мълачниеотнадежда
23.11.2010 12:09
Филма е класика...
Гледала съм го поне 100 на пъти :)

А темата си е сериозна все пак ;)

Поздрави !
цитирай
7. malchaniaotnadejda7 - Здравей, Севде!:)
23.11.2010 12:28
Разбира се, че темата е сериозна. Чудесно е, че я поставяш. Благодаря ти за това!Личните взаимоотношения са строго индивидуални и подобен анализ малко или много рискува... Моето разбиране е, че личната свобода на партньора е много важна, трябва да се уважава, но не възприемам отворената връзка. Най-важното от всичко е взаимното доверие и взаимните чувства.
цитирай
8. sevdabg - Здравей пак Мълчаниеотнадежда
23.11.2010 12:42
И аз не възприемам начина по който някои спекулират с т.н. пониятие за отворена връзка...
Това са много лични неща права си.
Но аз затова съм поставила постинга в Забавление, а не в др. Категория.
Не бива да се живее в лъжа!
Това се опитвам да кажа..
цитирай
9. swan16 - И аз не смятам, че отворената връзка ...
23.11.2010 12:52
И аз не смятам, че отворената връзка е връзка изобщо. Как така си обвързан емоционално ако сексуално не си- нали все пак сеска е част от емоционалното обвързване. Част от начина да изразим любовта си към даден човек. ако твърде често се''изразяваме'' така и към повече от един човек, то това не е любов определено. Поне за мен така стоят нещата. Или с други думи отворена връзка ми звучи като легална изневяра.
цитирай
10. sevdabg - Swan 16
23.11.2010 12:57
Точно !
Според мен си е точно изневяра.

Благодаря !
цитирай
11. sparotok - връзка
23.11.2010 14:11
Човек започва да търси когато има усещането, че не получава това, което му е нужно.
В такъв случай е по-добре да се подобри контактът с партньора отколкото да се търси ново предизвикателство защото вината за липсата на пълна хармония може и да е в нас самите, а ние да не го осъзнаваме.

Върху една връзка трябва да се работи, тя е като цветна градина - занемариш ли я поникват плевели. Можеш да потърсиш втора, трета, четвърта...но положението си остава същото - не даваш ли всичко от себе си, няма да получиш и всичко от партньора си.

цитирай
12. sevdabg - Здравей Спароток
23.11.2010 14:32
Нека все пак бъдем толерантни към идеята на автора -
...Отворената връзка се основава на нетрадиционен подход в личните отношения, включващ....
Избор на партньорите е...
Последствията са по интересни..
Темата е многопластова, а и може да има развите в няколко посоки...
Много може да се разсъждава...

Поздрави и Благодаря !
цитирай
13. zdimek75 - Отворена връзка - звучи като разграден двор
23.11.2010 15:01
Ако един площад (мегдан) няма нужда от ограда, то когато е двор на собствената ни къща - според възможностите е и оградата. А за живот по блокове богати и европейци не се редят на опашка :)
Грубо е сравнението, но за каква връзка между двама души става въпрос ако и двамата не съхраняват оня личен неприкосновен кръг от близост и интимност, който ги радва, обогатява и е уникален само за тях.
Тези, които си позволяват така наречените открити връзки, или са добри приятели, които компенсират липсата на нещо във връзката им (по-близо до взаимно договорили се бизнес партньори, отколкото от любов) или млади бохеми събиращи опит.
Поздрави ! :)
цитирай
14. sevdabg - Здравей Здимек, и тук :)
23.11.2010 15:09
Аз всичко разбирам, и съм написала моето мнение...
Но ако в един момент и двамата партньори изберат именно този начин да продължат напред? Все пак , да не си затваряме очите- има ги и край нас, и сред приятелите ни.

Поздрави !
цитирай
15. gothic - Я да видим! Категорична присъда! ...
23.11.2010 15:50
Я да видим! Категорична присъда! Отворената връзка не е връзка и толкоз. А капсулованата е перфектната, така ли? Само че такава няма! Искам да видя този, който ще ме убеди, че никога не е имал действие, желание или помисъл за нещо настрани? Че никога не е пожелавал никого. И да се закълне, че същото важи и за половинката м. Впрочем, откритата връзка не значи непременно секс. Половин час след работа на кафе, с някой с когото изпитвате взаимни симпании понякога върши чудеса....
цитирай
16. sevdabg - Категорична присъда! ... ???
23.11.2010 16:05
От мен - никога
Аз не само нямам право да хвърля камъка, а и да се наведа дори.
Но нека все пак сме малко по конкретни Готик-
Дали става дума за кафенце след работа, или за цял weekend напр в някой Спа?
Не, всъщност може да става дума и за 20 мин секс, за освежаване на връзката?....
Много вариации по темата. И ще се разводни така.
А темата си е зададена ясно :)

Поздрави и благодаря, че надникна ;)
цитирай
17. benra - готик,
23.11.2010 16:49
отворената връзка в никакъв случай не е кафе, лафче, дори флирт.отворена връзка означава само едно-секс и с други партньори. Това е отворена връзка.Другото, което ти описваш-е лично пространство във връзката
цитирай
18. gothic - Прочетох достатъчно категорични ...
23.11.2010 17:17
Прочетох достатъчно категорични присъди и определения какви точно са отворените семейства: "И аз не смятам, че отворената връзка е връзка изобщо." И да, в случай става дума за кафе след работа, но това по никакъв начин не изключва и спа уикенда, както и 20 минутния секс в офиса. Както от моя страна, така и от страна на законната ми половинка. Вариациите са наистина много. Поздрави и от мен :)
цитирай
19. mimayordanova - Отворена връзка искат само слаб...
23.11.2010 17:17
Отворена връзка искат само слабите. Темата е дълга и ще пиша по късно.
цитирай
20. sande - Както и да я характеризираме, тя съществува в безброй вариации
23.11.2010 18:44
и е част от ежедневието.
Не пита никого, не чака одобрение от никого.
Често започва по един начин, а се развива по неочакван начин и довежда до разместване на фигурите.
Голяма тема.
цитирай
21. sevdabg - Така е Санде :)
23.11.2010 18:53
Темата е наистина голяма.
Но който реши да се включи,
може да развие отделни детайли от нея.

Благодаря ти !
Поздрави !
цитирай
22. miaa - Поздрави Севде за хубавия постинг! Една много обширна тема. И много интересна.
23.11.2010 19:00
Така наречените отворени връзки съществуват! Те са удобни за хора, които са несемейни/ за семействата няма да говоря, тук се изписа достатъчно/и нямат сериозни ангажименти. Не виждам защо хората, които се харесват и искат да бъдат заедно за определено време/ това зависи само от тях/ , имат общи интереси и изпитват желание за секс, да не го правят. И ако някой си мисли, че при тези връзки не е нужно доверие, жестоко се лъже. Доверието се измерва в нещата, които правите, които харесвате, дори в това, че никога няма да си причинявате недоразумения и болка. Задължително трябва да бъдете честни и ясни един към друг , какво очаквате, какво искате..без да влизате в личното пространство на другия. Аз съм убедена, че в тези т. н. отворени връзки, може да има обич и хармония. И разбиране. Дано не звуча цинично и бъда правилно разбрана. Няма точен модел , за да бъдем щастливи. Всичко си зависи от човека.
цитирай
23. sevdabg - Аз те разбрах мила !
23.11.2010 19:06
Ти го каза много точно Mиaa!
..Няма точен модел , за да бъдем щастливи. Всичко си зависи от човека.....
Когато двама души решат , кои сме ние да ги съдим?
Но статията е така написана, че дава възможност за различни доизяснявания :)

Поздрави !
Благодаря ти !
цитирай
24. анонимен - според мен щом има брак ве4е няма свобода има само задължения
23.11.2010 19:56
в семейния кодекс ясно е опоменато за какво става на въпрос.колко от хората го 4етат преди да направят кра4ка към това деяние.вси4ко друго за което говорите са инпровизации и емоционални каламбури.за съжаление нещата стоят така.приемем ли правилата трябва да играем по тях ина4е рискуваме да сме от страната на потърпевшите,така 4е мислете преди да си отдадете свободата а не след това да си измисляте оправдания.
цитирай
25. sevdabg - Ан 24
23.11.2010 20:06
Ще кажа само.

Благодаря за коментара ти
цитирай
26. bigbrother2 - Здравей!
23.11.2010 20:10
От отворени връзки, ще станем циганска държава. Затова се затваряйте на хладничко и работете:)
цитирай
27. sevdabg - Брадърче :)))))))))))))
23.11.2010 20:20
Твоя работохолизъм в 20.18 часа ми е малко подозрителен? :))))))))
Да изреждам ли кой се труди по това време ?
Айде няма пак да цитаирам Дядо ми, по темата.
Омръзнала съм ви със онази му сентенция ,
която повтарям откакто съм в Блога...
и всички вече сте запомнили :)))))))))))

Поздрави !
цитирай
28. makont - Според мен трудно ще се намерят двама с такива разбирания,
23.11.2010 20:22
приемащи отворената връзка като нещо нормално, без да се нарушава хармонията на настоящата връзка. Сигурна съм, че единият от двамата ще приеме положението, просто защото иначе ще загуби партньора, който обича. Ще е съгласен на всичко, но ще страда. Аз съм си за простичката любов, или обичаш, или не обичаш. Другото си е живо ръзвързване, е някой го приемат като свобода. Хубава вечер, Севде!
цитирай
29. sevdabg - Благодаря Маконт :)
23.11.2010 21:01
И на теб хубава вечер...
Нежност и топлина...



цитирай
30. kikokinezi - Пишеш по теми, които много ме въл...
23.11.2010 21:17
Пишеш по теми, които много ме вълнуват... благодаря ти! :-)
цитирай
31. logistics - Отворена връзка ли...
23.11.2010 21:24
... тва да не е борсов пазар??
Всеки иска да е глезен и да не е сам. Обаче отговорностите не ухаят достатъчно ароматно... Не виждам защо трябва да се нарича връзка. Всеки чука каквото докопа. Щот после остарява и разбира, че се е минал с моногамията. Но да го наричаш "връзка".. някак си принизява един друг вид доста ценни взаимоотношения.
цитирай
32. joysii - Аз категорично не съм привърженик ...
23.11.2010 22:51
Аз категорично не съм привърженик на отворените връзки.Не бих имала такава.
Но определено съм ЗА тайните,личните преживявания и един собствен малък свят,за който половинката не знае.:):):):)
цитирай
33. анонимен - излишно лицемерие
23.11.2010 22:53
разбира се, че няма нищо лошо в отворената връзка. Човек може да обича повече от 1 партьор едновременно. Дори, контакта с различен от постоянния партьор заздравява семейството. Това да живееш и правип секс с един и същи човек в продължение на 10/20/30 години си е живо оттегчение. Може да имате семейство, общи теми и нтереси и планове, но това няма нищо общо с необходимостта от разнообразие в сексуалния живот
цитирай
34. mirachopi - Ами, аз познавам едни такива отворени,даже многоооо..
24.11.2010 00:25
mimayordanova написа:
Отворена връзка искат само слабите. Темата е дълга и ще пиша по късно.

Съгласна съм,че темата е дълга и понеже,тия много отворените са ми познати по-добре някой ден направо да ги опиша,Сега искам само да кажа,че в тази връзка само единия е отворен а другия е слабак,който не вярва, че може да намери нещо по -добро,и докато единия си вее байрака другия за да не остане назад харчи като луд.А децата се гледат сами докато мама и тате се правят на много отворени.
цитирай
35. nicodima - Познавам хора, за които връзката им е затворена като общо съгласие...
24.11.2010 10:45
А поединично - толкова отворена, колкото не може да си представи човек... Това пък, освен всичко, е една откровена лъжа. Не е ли по-добре нещата да се изясняват и изчистват, отколкото да се живее с гузна съвест и чувство на непринадлежност... Всеки е свободен да живее както си иска, стига да не пречи на другите! Останалото е въпрос на личен морал, съвест и отговорност!
цитирай
36. sevdabg - Благодаря ви за коментарите Приятели !
24.11.2010 10:46
И пожелавам прекрасен ден на всички !

С. :)
цитирай
37. gothic - Никодима го е казала изключително ...
24.11.2010 15:32
Никодима го е казала изключително точно! Иначе - дълбоко съм учуден, че отворената връзка се свежда само и единствено до секса. Впрочем, това не е учодващо чак толкова много. Преди години известно време си разменяхме горещи мейлове с една, по-късно оказала се моногамна дама - интлелигентна, красива и въобще един от най-свестните хора, които съм срещал в живота си. Тя ми разказваше за борбата с рутината. Значи все пак имало такава в затворените връзки? На друго място пък четох изказване от сорта, че нямало значение откъде ти идва апетита, стига да вечеряш вкъщи. Перфектна моногамия!!! Накрая ще кажа, че чувствата и емоциите не са вещи, които могат да се подредят в шкаф и да стоят там заключени. Едно незначително събитие би могло да преобърне начина на мислене на 180 градуса. Пожелавам хубава вечер на домакинята и на всички останали, участвали в тази интересна дискусия :)
цитирай
38. sevdabg - Сърдечно благодаря Gothic
24.11.2010 15:39
Пожелание от толкова чаровен мъж като теб, няма начин да остане без последствия ;)
Не очаквах тази забавничка статия да предизвика толкова коментари и най-вече - такива ????? На лични имаше още по интересни писания, но очевидно някои са преценили че е по-добре да ме съветват и да ми се карат, а не да пишат коментари. Тяхна работа. Блог голям и пъстър.
За 180 градуса ми се искаше да ти споделя нещо. Има го и като постинг в блога ми. Нарича се моят катарзис ... Та както си стояхме край стръмния бряг на р. Велека и се правехме че риболовстваме, точно както ти казваш- дали защото от почивката бях прочистила ума си, но ми проблесна.. . една мисъл.. после.. се дооформи в идея -
И след 5-6 дни, Живота ми се преобърна. Не мога да преценя за градусите. Но се получи Добре..

Приятна вечер Gothic !
цитирай
39. анонимен - Отворена връзка
24.11.2010 20:49
В България такъв филм, сладури, не се прожектира! Още сте млади и зелени и ви е простено! Отворената връзка е връзка, позволена само на МЪЖЕТЕ!!! Я е продумала жената за такава връзка, я са и насинили окото или избили един зъб, или и двете! Всичко Ви е позволено, момичета, но не бива да питате, защтото тутакси ще ви забранят! Само, че тайно - не от етика, а за да не ви насинят окото....
цитирай
40. анонимен - Отворена връзка
24.11.2010 21:15
Леля Софка каза:
Какви отворени връзки, бе хора! Като не е забранено - не е сладко. Я си карайте по традиция!!!! Но момичетата да помнят синьото око!
цитирай
41. sevdabg - Лельо Софке :))))))
24.11.2010 21:20
Свежарка си ти, не си леля....
Ние тука тези връзки ту ги отваряхме, ту затваряхме,
ту разбирахме, ту не разбирахме...........
От една статия закачка, Софке- гледай какви коментари , какво чудо :)))

Благодаря ти !
цитирай
42. gothic - Хаххахахаха
25.11.2010 08:18
Анонимни сладуре (по-точно сладурке) с № 39. Ако ти си тънеш в тинята на ориенталските нрави, има и хора, които приемат че бракът е съюз на двама равностойни партньори. Но както и да е. Това е не мой, а твой проблем. ОК. Карайте си по традиция, хора. По старата лицемерно-моногамна традиция, според която мъжката половинка опъва колежката си, а женската стене под колегата си, но вкъщи всичко е цветя, рози, щастливи усмивк и "ние сме едно, нали". Всичко това Джойси го е синтезирала в коемнтар 32 - страхотно семейство, съставено от два различни свята, всеки от които е непонятен за другия, с когото са в "перфектната хармония". Не, благодаря! Където има двуличие - мен ме няма. Хубав четвъртък на всички :)
цитирай
43. sparotok - принципи
25.11.2010 09:18
sevdabg написа:
Нека все пак бъдем толерантни към идеята на автора -
...Отворената връзка се основава на нетрадиционен подход в личните отношения, включващ....
Избор на партньорите е...
Последствията са по интересни..
Темата е многопластова, а и може да има развите в няколко посоки...
Много може да се разсъждава...

Поздрави и Благодаря !


Севде, аз уважавам принципа - Всичко е позволено, но не всичко е полезно ( т.е. ще свърши добре).

Не се и съмнявам, че съществуват хора, които са способни на отворена връзка...но въпросът е - Колко време ще продължи тя?

Не съдя никого, не казвам, че някой е грешник, ако е решил да разшири хоризонта си...

Ако си напълно наясно какво търсиш няма никакъв проблем.
цитирай
44. sevdabg - Gothic
25.11.2010 10:14
Намеквах го , споделях за приятелите си, писах..
именно това- няма място за лъжа между двама души.
Но в коментарите, всеки е свободен да изрази мнение. Нета е свобода все пак.
Знаеш ли Gothic, с риск да увелича минусчетата :)))) многократно, ще ти споделя какво казва съдружничката ми, и мисля е много права. Бяхме в едни диви дивни места в Изт. Родопи и си говорехме за местното население... Та в тази връзка те каза нещо много вярно. В последните около 30-35 години, разликата в мисленето на хората в по-големите градове и останалата част от страната е толкова различно. Ценностите са различни. Темпото. И начина на постигане на целите. Изоставането е много фатално, а резултата уви се вижда- ще берем и плодовете му в близко бъдеще. А знаеш ли там хората колко са добродушни, отворени , искренни. В никаквъв случай не искам да ги обидя.
Констатации... само
Затова е лицемерието, което понякога не е и точно лицемерие.
Замислям се, че някои хора не разбират посланията ми, защото Живота ни е много различен.
Поздрави и нека успехите са част от четвъртъка :)))
цитирай
45. gothic - Точно така! Нека всеки да търси щ...
25.11.2010 12:51
Точно така! Нека всеки да търси щастието според неговия собствен светоглед, представи или разбирания. И никой няма право да съди другия....:)
цитирай
46. анонимен - За gothic
01.12.2010 21:08
леля Софка каза:
На №39 пак съм аз! И не съм с ориенталски нрави, дори съм много авангардна. Един мъж ми беше казал: "Вие сте хубавото нещо, което се случва тук". Е, като бях по-млада...
А "тиня" е едно много грубо понятие - добре,че не си наблизо, щеше да видиш какво значи "телец, че дрънчи" /извинявай, Севде/.
И стига с тия наивни надежди - бракът се състоял от равностойни партньори!
Никога не е бивало и няма да го бъде. Една връзка се движи от сила или хитрост. Силата е в този, когото обичат, хитростта е с този, който обича. Това обаче е хубавия вариант.
А в грубия вариант силата е у мъжа, а хитростта у жената.

Искам да споделя най-хубавото определение за любов, което е казало едно дете: "Любов е това, което е с тебе в стаята на Коледа, ако спреш да отваряш подаръците и се заслушаш!
Пожелавам много любов на всички!

цитирай
47. sevdabg - Пожелавам много любов на всички!
01.12.2010 21:15
Видях че е за Gothic,
но нали съм си закачка-
а и той сладур,
ще се включа само за миг:))))
Благодаря за споделеното определение за любов.
Много ми хареса - много !

Благодаря лельо Софке ;)
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sevdabg
Категория: Забавление
Прочетен: 1920588
Постинги: 386
Коментари: 5200
Гласове: 15144
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930