Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.03.2011 12:38 - Този постинг е подарък, за един много скъп за мен човек
Автор: sevdabg Категория: Забавление   
Прочетен: 11970 Коментари: 33 Гласове:
37


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Горан Брегович

image

Дата на раждане: 22.03.1950 год.
Място на раждане:
Сараево, Босна и Херцеговина
Официален сайт:
http://www.goranbregovic.co.yu/

Брегович композира за редица изпълнители - от Иги Поп до Сезариа Евора.
Спечелва  си слава като китарист на "Биело дугме" –
Група, която поставя основите на югославската роксцена.
По света е известен с музиката си към филми на Емир Кустурица ("
Циганско време", "Аризонска мечта", "Ъндърграунд"),
Брегович води оркестър, известен колкото самия него.
Духови инструменти, гайди, струнни, мъжки хор от Белград
и автентична народна музика от български и цигански певци изпълват 40-членния му оркестър.
Композициите на Брегович се основават на балкански музикални вдъхновения - върху иновативни висоти,
извличат европейски класицизъм и придават чистата мощ
на рокмузиката – всичко това чрез силата на духовите инстументи.
Горан Брегович се ражда в Сараево.
Майка му е сръбкиня, а баща му е хърватин.
Горан свири на цигулка в музикално училище, но тъй като го смятат за лишен от талант, е изхвърлен през втората година……….
……….Когато става на 16, майка му напуска семейството и Горан трябва да се грижи за себе си сам. Свързва двата края, свирейки народна музика в кръчми, работи по строежи и продава вестници…………

……..През 1971 Горан за кратко учи философия и социология в университета.
По същото време започва да свири в групата "Ютро", която за няколко години претърпява редица промени и на 1 януари 1974 сменя името си на "Биело дугме".  
Когато "Биело дугме" се разпада, Горан вече прави първите си опити във филмовата музика.
Първият му проект е за филма на Емир Кустурица "Циганско време" (1989). И филмът, и музиката към него се оказват изключително успешни.
Сътрудничеството между Горан и Емир продължава и с "Аризонска мечта" (1993).
Следващият му голям проект е музиката за "Кралица Марго"
и отново претърпява голям успех - филмът печели две награди на фестивала в Кан през 1994. “Златната палма”
през 1995 пък отива при "Ъндърграунд", за който Горан също написва музиката.
.............
........Редица негови творби могат да бъдат чути и във филма "
Борат".
.......Брегович има къщи в няколко страни, но прекарва по-голямата част от времето си в Белград, където работи най-често, и в Париж, където живее семейството му.
Дъщеря му Желка му ражда внучка - Бианка.  

Със съкръщения от : http://www.cinefish.bg/Goran-Bregovich-Goran-Bregovic-ac12231.html

image

Биело дугме
Първата по-голяма проява на „Биело дугме“ е на фестивала „BOOM“ в Любляна през май 1974 г., където са представени като нова надежда. През октомври записват в Любляна своя дебютен албум „Ако бях бяло копче“, издаден в края на ноември.  Дебютният албум на групата се продава много успешно. В него има редица песни, които стават изключително широко популярни в бивша Югославия. Загребският журналист Дражен Върдоляк нарича този стил „пастирски рок“. Още в началото на 1975 г. „Биело дугме“ е най-популярната югославска група.  Преди записите на втория албум се оттеглят в село Борике в Източна Босна. Албумът е записан през ноември 1975 в Лондон.  За кратко време този албум е продаден в изключително висок тираж, повече от 200 000. След излизането на албума, групата е на турне в Косово и Македония. .............
............. В началото на 1989 г. тръгват на двумесечно турне, което бива прекъснато поради заболяване на Ален Исламович.
Концертът на 15 март 1989 г. в Дервент всъщност се оказва последният концерт на групата „Биело дугме“.
След напускане на „Биело дугме“ Ален Исламович издава през
1990 г. соло албум: „Хей, нека се чуе, хей, нека се знае“ (Haj, nek se čuje, haj nek se zna).
През пролетта на 1990 г. излиза сборен албум на „Биело дугме“ с балади, появили се в периода от 1983 до 1988 г.: „След всички тези години“ (Nakon svih ovih godina).
През март 1994 г. Телевизия Белград излъчва четири предавания по случай двайсет години от издаването на първия сингъл на групата. Същевременно излиза и двоен сборен албум „Има някаква тайна връзка“ (Ima neka tajna veza).
Горан Брегович продължава с изключително успешна кариера.
Желко Бебек, след избухване на войната, се преселва в Загреб, където продължава кариерата си и ръководи „Бебек бенд“.
Зоран Реджич е във Финландия,
Младен Воичич – Тифа до 1995 г. остава в Сараево, след което заминава за Германия и сформира „Тифа Бенд“.
Ипе Ивандич след избухване на войната се премества в Белград, където на 13 януари 1994 г. загива трагично.
Ален Исламович продължава кариерата си като солист.

Със съкръщения от http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D0%B5%D0%BB%D0%BE_%D0%B4%D1%83%D0%B3%D0%BC%D0%B5


Признавам си, че направих този постинг
заради песента
качена по долу и
точно в това й изпълнение,

Знам и , че Биело дугме има много фенове в Блог.бг :)

Знам и, че Гергьовден е далеч...:)))

Но на мен ми е едно такова- Пролетно.



Надявам се, и на моя скъп Приятел :)

image










Гласувай:
37



1. deleted-4udovi6teto - Велик човек, благодаря за постинга!
02.03.2011 12:47
Обичам Брегович!
Чу
цитирай
2. karambol5 - Велико изпълнение от велики муз...
02.03.2011 12:55
Велико изпълнение от велики музиканти !
Такива моменти са част от Вечността :)
Поздрави !
цитирай
3. sande - Най-голямият музикант на Балканите, за мен! А "Бьело дугме" си остават легендите на Югославия, ...
02.03.2011 13:01
... а и на Балканите. Не остаряват и сега песните им.
Обичам ги.

Поздрави за Севда - за чудесното хрумване и подбрана песен,
която събаря всичко!
цитирай
4. sevdabg - Благодаря ви за коментарите :)
02.03.2011 13:07
Аз какво ли повече бих могла да кажа,
освен - да си пуснем още веднъж това
невероятно изпълнение...

И да ви е Пролетно - в душите !!!!
Чисто, ново и ... истинско !
цитирай
5. ckarlet - Нека ти е винаги така пролетно, в...
02.03.2011 15:14
Нека ти е винаги така пролетно, ведро и усмихнато!
цитирай
6. sevdabg - Благодаря Ckarlet !
02.03.2011 17:10
В този ледено студен ден ...
Дори само мисълта за
пролет, цъфнали дръвчета и цветчета,
раззеленяваща се природа и песен на птичка,
ме сгряват :)

Дано и вас !!!
Поздрави !
цитирай
7. bizcocho - :)))))) В синхрон са ни настроен...
02.03.2011 18:24
:)))))) В синхрон са ни настроенията :))))))
цитирай
8. sevdabg - Радвам се мила !!!
02.03.2011 18:57
bizcocho написа:
:)))))) В синхрон са ни настроенията :))))))


Приятна вечер !!!!
И прекрасна почивка следващите няколко дни !!!!
цитирай
9. ketcakuatl - ДА, И НА МЕН МИ ХАРЕСВА
02.03.2011 19:45
Неподправен е и оригинален, иначе съм далеч от сръбската музика, която донякъде е първообраз на тази наша отвратителна чалга (ГРЪМ ДА Я УДАРИ)!!!!
Но точно Горан е изключение, защото е гений. Любимата ми песен от него е Еберлезе, която често си тананикам. Поздрави.
цитирай
10. sevdabg - Благодаря за коментара Ketcakuatl :)
02.03.2011 20:04
Доста време и сили отдадохме на почина " НЕ на чалгата" в нета...
И тук в Блога ми има някои неща..
Но аз имам едно такова несъгласие с теб
Има си някои култови сръбски парчета,
според мен де
Именно те ще са в следващия ми постинг :)
може би... ? :))))
цитирай
11. yotovava - Тази песен е с космическо звучене.
02.03.2011 20:18
Поздрав за постинга.
Валя
цитирай
12. sevdabg - Благодаря Валя,
02.03.2011 20:24
И според мен е така :)

Поздрави !
цитирай
13. hristo27 - ЧЕСТИТ 3 март!
03.03.2011 10:52
ЧЕСТИТ 3 март!
цитирай
14. sevdabg - ЧЕСТИТ 3 март!
03.03.2011 10:57
С този поздрав Ице
http://www.youtube.com/watch?v=bI0y3L2Pb5M&feature=player_embedded
Стани, стани, юнак балкански
цитирай
15. ivankalilova - ЧУДЕСЕН ПОСТИНГ !ПОЗДРАВЛЕНИЯ...
03.03.2011 12:48
ЧУДЕСЕН ПОСТИНГ !ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
ЧЕСТИТ ПРАЗНИК!!!!!!!!
цитирай
16. sevdabg - Честит Празник Ivankalilova !!!!
03.03.2011 12:59
Но с това http://www.youtube.com/watch?v=bI0y3L2Pb5M&feature=player_embedded

Поздрави !
цитирай
17. анонимен - Честит празник! Рядко се срещат ...
03.03.2011 13:31
Честит празник!
Рядко се срещат вече блогери като теб, без злоба към другите, без коментари към тях, изпълнени с жлъч!
Поздравявам те за което.
цитирай
18. sevdabg - Благодаря Ан 17 :)
03.03.2011 13:48
За добрите думи и оценката..
Ако беше регистриран потребител, можехме да пием и по едно :)
Да ни е Честит 3-ти март,
защото Свободата има много измерения и лица..
Важното е , да я усетим вътре в нас.
А мисля, че Българина е успял да се освободи от .. каквото там е било онова с Османската Империя - много преди датата 3-ти март :)
Знаеш ли Ан 17,
когато бях на почивка в Мармарис и Анталия-
си изкарахме добре, но..
Усещах и в обслужващия персонал дори ,
едно отношение към нас Българи и Румънци-
като към оназ рая.. :(
Гадничко а?
Може би аз съм много чувствителна?
Може още да не съм се освободила?
Знам ли ?
Иначе туристическите услуги в РТ - отлични :)

Поздрави !!!
И Честит Празник !
цитирай
19. анонимен - За добрите думи и оценката. . Ако ...
03.03.2011 14:03
sevdabg написа:
За добрите думи и оценката..
Ако беше регистриран потребител, можехме да пием и по едно :)
Да ни е Честит 3-ти март,
защото Свободата има много измерения и лица..
Важното е , да я усетим вътре в нас.
А мисля, че Българина е успял да се освободи от .. каквото там е било онова с Османската Империя - много преди датата 3-ти март :)
Знаеш ли Ан 17,
когато бях на почивка в Мармарис и Анталия-
си изкарахме добре, но..
Усещах и в обслужващия персонал дори ,
едно отношение към нас Българи и Румънци-
като към оназ рая.. :(
Гадничко а?
Може би аз съм много чувствителна?
Може още да не съм се освободила?
Знам ли ?
Иначе туристическите услуги в РТ - отлични :)

Поздрави !!!
И Честит Празник !


Отношението към българите и ромънците е такова навсякъде, не само в турция, аз съм пътувал много ( не се хваля) и навсякъде ни имат за второ качество хора, за съжаление!
Дълга тема е това, но за сметка на това е неприятна!
Но днес е празник и не трябва да си разваляме настроението, а и какво ти пука, аз поне съм горд, че съм българин.
Лек ден и мисли позитивно, това е много важно...никакви негативни емоции и никога.
цитирай
20. анонимен - пп- някой ден може и да пиеме по едно, ...
03.03.2011 14:07
пп- някой ден може и да пиеме по едно, както казваш, но аз мисля, че никога няма да си направя регистрация така, че се отлага във времето...:)
цитирай
21. анонимен - пп- исках да кажа, за неопределрно ...
03.03.2011 14:10
пп- исках да кажа, за неопределрно време:)
пожелавам ти пак, хубав ден и приятно изкарване на почивните дни.
ан17
цитирай
22. sevdabg - Регистрация или не - е твое решение и право Ан 17 :)
03.03.2011 14:57
Истина е, че в последно време особено,
Блог.бг не е най-уютното място за блогване,
но пък ние сме си свикнали на номерата,
както се казва.
Аз съм в Блог-а от 4 години..
Тогава- в началото не беше така.
Но не смятам да ти разказвам спомените си.
Добре дошъл си в Блога ми, ако ти харесват нещата, които блогвам, предимно за забавление и в тази категория.

Позитивното мислене е нещо към което се стремя, докато безкрайния негативизъм не превземе напълно .. пространството около мен :)

Хубав ден и на теб непознати и си изкарай страхотно почивните дни !!!
цитирай
23. pevetsa - БЪДИ СВОБОДНА СЕВДЕ!
03.03.2011 16:56
БЪДИ СВОБОДНА СЕВДЕ!
цитирай
24. joysii - Музиката му е невероятна! Да не би ...
03.03.2011 17:15
Музиката му е невероятна!
Да не би да го познаваш лично?
цитирай
25. ognena71 - Честит празник!
03.03.2011 18:27
Чудесен постинг!
Поздравления!
цитирай
26. sevdabg - Благодаря ви за коментарите Приятели !!!!
03.03.2011 20:22
Честит 3 март !!!

Joysii, не познавам лично Горан Брегович, но ми се иска :)))
И ако се отдаде възможност- не бих пропуснала.
Възхищавам се пред начина му на работа, стила, постигнатото ....

Приятна вечер Приятели !!!
цитирай
27. dolsineq - И аз харесвам Горан Брегович. И м...
04.03.2011 00:33
И аз харесвам Горан Брегович. И музиката му , и него като човек. Широко скроен, естествен и земен. :)
цитирай
28. sevdabg - Добро утро Долсинея :)
04.03.2011 09:08
И да е вълнуващ денят ти мила,
поне колкото неговата музика !!! :)

Поздрави !
цитирай
29. bigbrother2 - Макар и късно, Честит празник!
04.03.2011 11:05
Разликата между свободата (03.03) и заробването (08.03) е само пет дни:)))
Да ги изживеем пълноценно!
цитирай
30. анонимен - Горан Брегович е бил абсолютен п...
04.03.2011 12:08
Горан Брегович е бил абсолютен перфекционист, така четох в едно списание за него, което е добре, но понякога му е създавало много проблеми с другите.
Списанието беше от 22 страници, от които 16 бяха посветени на него, още си го пазя, испанско е списанието и почти във всеки брой пишат, за някой известен човек от балканите, което е странно, но е факт!
А и на мен Горан Брегович много ми харесва, харесва ми всичко което прави и това, че е много борбена личност...постигнал е всичко за което е мечтал! ( така казва в интервю, специално за това списание )
Анонимен 17
цитирай
31. sparotok - Брегович
05.03.2011 09:23
Няма спор, този човек си има дар от Бога...

Поздрави за хубавия постинг!
цитирай
32. hatanasov - Велика група!
10.03.2011 23:07
Все пак там имаше свобода, а тук нашите бяха мачкани. Не случайно "Биело дугме" беше много слушана у нас през най-тежкия период на режима на ТЖ.
цитирай
33. sevdabg - Благодаря за точния коментар Hatanasov,
11.03.2011 10:06
Точно така някак се получаваше тогава..
Аз пак тогава имах по елементарно обяснение за това..
Че сърбите са по близо от нас до баш Европата и..
А може би е ставало дума за стойностност?

Поздрави и хубав ден !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: sevdabg
Категория: Забавление
Прочетен: 1921512
Постинги: 386
Коментари: 5200
Гласове: 15144
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930